Logo_Reh-Orthopedica
Zajawka Galerii Reh-OrthopedicaZajawka Galerii Reh-OrthopedicaZajawka Galerii Reh-OrthopedicaZajawka Galerii Reh-OrthopedicaZajawka Galerii Reh-OrthopedicaZajawka Galerii Reh-Orthopedica
LECZENIE
CO LECZĘ?
1. Dolegliwości bólowe kręgosłupa (np. rwa kulszowa, rwa ramienna, dyskopatie, zmiany zwyrodnieniowe, stany pourazowe)

2. Dysfunkcje stawów obwodowych z urazami włącznie (np. naciągnięcia, naderwania mięśni, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zapalenia kaletek, choroba zwyrodnieniowa stawów biodrowych, kolanowych, urazy stawów-skokowych)

3. Bóle napięciowe i migrenowe głowy
4. Bóle stawów i tkanek podczas ciąży
5. Dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia (ograniczone otwieranie ust, ból
w obrębie twarzy, przeskakiwania, trzaski, trzeszczenia w stawie skroniowo-żuchwowym, zaburzenia połykania)

6. Wady postawy
7. Skoliozy
8. Fizjoterapia pooperacyjna (np. po rekonstrukcji więzadeł, po endoprotezoplastyce, po kapoplastyce)

JAK LECZĘ?
» Terapia indywidualna
Opiera się na pracy jednego terapeuty z jednym pacjentem, co umożliwia indywidualne dostosowanie terapii dla każdego pacjenta. Wnikliwa diagnostyka przeprowadzona podczas bezpłatnej konsultacji i program usprawniania uwzględniający potrzeby pacjenta czyni terapię celową i skuteczną. Terapeuta wykorzystuje pracę nowoczesnymi metodami fizjoterapeutycznymi: PNF, kinesiotaping, taping medyczny, techniki energizacji mięśni, mięśniowo-powięziowe rozluźnianie, techniki aktywnego rozluźniania, terapia punktów spustowych. Po każdej sesji terapeutycznej pacjent może dostrzec efekty leczenia dzięki kontrolnym testom, co stanowi niewątpliwie czynnik motywujący do dalszej pracy!

Czas trwania ok. 40 min.

» Masaż głęboki
Jest rodzajem terapii skupiającej się na przywróceniu prawidłowego stanu głębokich warstw mięśni i tkanki łącznej. Znacznie różni się od klasycznego masażu, którego głównym celem jest zrelaksowanie pacjenta. W masażu głębokim terapeuta koncentruje się na przywróceniu zaburzonej struktury, oraz ograniczonej ruchomości mięśni, dzięki czemu uzyskuje się zmniejszenie bólu, przywrócenie lepszej postawy oraz większej płynności ruchu.

» Terapia tkanek miękkich
Techniki Energizacji Mięśni - stanowią zbiór różnorodnych technik wykorzystywanych w pracy z pacjentami w stanie ostrym jak i przewlekłym. Wskazania do stosowania tej terapii to hipertonia mięśniowa, przykurcze pochodzenia mięśniowego oraz łącznotkankowego, spastyka, osłabienie fizjologiczne mięśni, obrzęk miejscowy, zastój żylny oraz ograniczenie ruchomości stawów wynikające z dysfunkcji tkanek miękkich.

Mięśniowo-Powięziowe Rozluźnianie - polega na likwidowaniu ograniczeń w obrębie powięzi, odpowiedzialnych za powstawanie nieprawidłowych napięć w obrębie mięśni i stawów, ucisk na kości, nerwy, naczynia krwionośne.

Techniki Aktywnego Rozluźniania - polegają na rozciągnięciu struktur miękkich przy jednoczesnym nacisku i zablokowaniu tkanek.

Pozycyjne Rozluźnianie - terapeuta wyszukuje najbardziej wrażliwy punkt w obrębie mięśnia. Następnie układa ciało pacjenta w takiej pozycji, aby uzyskać zmniejszenie bólu pod palcem przynajmniej do 2 w skali 0-10 i utrzymuje tą pozycję przez 90 sekund. Powoduje to odruchowe rozluźnienie mięśni hipertonicznych, radykalną poprawę zakresu ruchu stawu oraz zmniejszenie jego dolegliwości bólowych.

» PNF (proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie)
To sposób podejścia do ćwiczeń terapeutycznych, traktujący człowieka jako całość. Głównym celem jest osiągnięcie najwyższego poziomu funkcjonalnego, przy aktywnym uczestnictwie pacjenta. Filozofię PNF cechuje: pozytywne podejście do pacjenta oraz mobilizacja jego potencjału poprzez trening.

» Kinesiotaping
Jest to metoda wykorzystująca elastyczne plastry. W zależności od zastosowanej techniki umożliwia osiągnięcie różnorodnych celów terapeutycznych: normalizację napięcia mięśniowego, likwidację zastojów i obrzęków, zmniejszenie bólu, korekcję niewłaściwej pozycji partnerów stawowych i powięzi.

» Taping medyczny

» Leczenie Dysfunkcji Układu Ruchowego Narządu Żucia

Jeśli:
  • cierpisz na dolegliwości bólowe w obrębie twarzy, głowy i szyi
  • słyszysz nieprzyjemne trzaski, szmery w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego podczas ruchów żuchwą
  • masz problemy z jedzeniem i mówieniem w związku z ograniczonym otwieraniem ust i problemami z połykaniem
  • cierpisz na grupowe bóle zębów, ucha
  • zauważyłeś starcia w obrębie zębów

potrzebujesz leczenia stomatologicznego i fizjoterapeutycznego. Przed rozpoczęciem leczenia skontaktuję się z Twoim stomatologiem. Leczenie dysfunkcji układu ruchowego narządu żucia realizowane jest w ramach terapii indywidualnej.

Czas trwania ok. 40 min.

POLECAMY ZABIEGI

Masaż głęboki

Masaż Głęboki W masażu głębokim terapeuta koncentruje się na przywróceniu zaburzonej struktury oraz ograniczonej ruchomości mięśni, dzięki czemu uzyskuje się zmniejszenie bólu, przywrócenie lepszej postawy oraz większej płynności ruchu.

Terapia indywidualna

Terapia Indywidualna Opiera się na pracy jednego terapeuty z jednym pacjentem, co umożliwia indywidualne dosto-sowanie terapii dla każdego pacjenta.

Taping medyczny

Taping Medyczny Polega na nakładaniu na ciało kombinacji plastrów i materiałów wspomagających, w celu unieruchomienia stawu, ograniczenia zakresu ruchu, wywarcia nacisku lub odciążenia. Stosowany jest w ortopedii i traumatologii, neurologii oraz medycynie sportowej.

Kinesiotaping

Kinesiotaping Jest to metoda wykorzystująca elastyczne plastry. W zależności od zastosowanej techniki umożliwia osiągnięcie różnych celów terapeutycznych: normalizację napięcia mięśniowego, likwidację zastojów i obrzęków, zmniejszenie bólu, korekcję niewłaściwej pozycji partnerów stawowych i powięzi.

Leczenie dysfunkcji ukladu ruchowego narządu żucia

Leczenie Dysfunkcji Ukladu Ruchowego Narządu Żucia Jeśli cierpisz na dolegliwości bólowe w obrębie twarzy, głowy i szyi, masz problemy z jedzeniem i mówieniem w związku z ograniczonym otwieraniem ust i problemami z połykaniem, czy cierpisz na grupowe bóle zębów, ucha lub zauważyłeś starcia w obrębie zębów - potrzebujesz leczenia stomatologicznego i fizjo-terapeutycznego.